söndag 23 september 2007

En konstig vecka

Så har ännu en helg förflutit och en konstig vecka innan den. Det händer så mycket som man inte hade väntat sig fast man kanske borde sett tecknen. Det snurrar fortfarande rejält i skallen, men för det mesta låtsas jag att allt är som vanligt fast det inte är det. Jag försöker och försöker men jag vet ännu inte vart det här ska ta vägen.

Har varit och sett Grease med min tös idag, grabben fick jag inte med mig. Har gett upp både hot och mutor :-) I alla fall var det kanonbra! Skönt att komma hemifrån och fokusera på något annat än det som viskar i väggarna. Och näe, det spökar inte!

Ledig nu i två dagar till, sådär kan det bli när man byter helg o jobbar i förväg. Ska på föreläsning med Tomas Fogdö imorron och sen lite annat pyssel, måndagar brukar vara plottriga dagar. Men det är skönt att få vara ledig och softa lite...

Detta om detta, ska förflytta mig en trappa ner och se om barnen behöver mig....guess not *s*
Lite svårt att inse att dom är stora nu. Men så är det nog för alla mammor tror jag.


Några visa ord av den gode Jonas Gardell kanske:

att inte hålla fast vid det man uppnått
utan kasta det ifrån sig
som om det vore en lek
som fiskaren kastar abborren tillbaka i vattnet

den som vill behålla ska mista
så står det i bibeln

hur ska man kunna lära sig det?

Inga kommentarer: